Grip op innovatie

Bestel het boek nu!

Organisaties die willen overleven, dienen te innoveren. Maar niet elke organisatie is hier even goed in. Wat maakt dat de ene organisatie succesvol innoveert en dat bij de ander de resultaten tegenvallen? Is de uitkomst van innovatie te managen? Maar hoe doe je dat dan? En hoe pakken andere organisaties dit aan?

Innovatie is meer dan geeltjes plakken, gewoon maar iets proberen of roepen dat fouten maken mag. Het succes van innovatie hangt af van verschillende elementen die onderling sterk verbonden zijn. Grip op innovatie geeft een overzicht van de belangrijkste elementen van innovatie. Het legt aan de hand van de Cycle of Innovation uit hoe innovatie stapsgewijs binnen een organisatie kan worden georganiseerd. Bovendien vertellen Philips, DSM, ASML, KPN en KLM hoe zij omgaan met innovatie. In de bijlages biedt het boek hulpmiddelen om jouw organisatie te ontwikkelen tot een ware innovator.

Heeft jouw organisatie grip op innovatie?

Luister gratis het audiobook:

Inleiding

Stap #1: Open up – De weg van ego- naar eco-systeem

Stap #2: Why – Onderzoek de redenen om te innoveren

Stap #3: What – Definieer wat innovatie moet opleveren

Stap #4: How – Visualiseer de toekomstige rol

Stap #5: Plan – Maak een plan voor de realisatie

Stap #6: Check – Valideer de belangrijkste aannamen

Stap #7: Engage – Vraag het ecosysteem om te helpen

Stap #8: Organize – Positioneer en structureer innovatie

Stap #9: Execute – Jaag aan, cultiveer, prioriteer en focus

Stap #10: Monitor – Meet, leer, pivot en persevere

 

Meer weten? Neem dan contact op met Jasper Baggerman via +31 (0) 630 545 830 of via LinkedIn